TEMA 2
BADREDDINE MOUSLIM
TEMA 2
Anàlisi de situacions audiovisuals
1. DEFINICIÓ DE LLENGUATGE AUDIOVISUAL
· És
un llenguatge universal. Un llenguatge creat al llarg de la història
del mitjans audiovisuals, del cinema i després de la televisió. És un
llenguatge ple de convencions, a les quals, els espectadors, de manera
conscient o inconscient hem assignat una sèrie de significats.
2. QUÈ ENTENEM PER MUNTATGE EN EL MÓN AUDIOVISUAL?
· Es sol
entendre per muntatge el fet de tallar i enganxar els diferents
fragments del material rodat per donar a la pel·lícula la seva forma
definitiva o, millor dit, amb la finalitat de dotar les imatges de
continuïtat discursiva.
3. EXPLICA L'EFECTE KULESHOV
· Aquest experiment,
segons el va descriure Pudovkin, consistia en una selecció de primers
plans del rostre neutral de l'actor Ivan Mozzhujin units a fragments
d'altres films, escollits a causa de la manca de negatius nous per
manipular.
4. QUÉ ÉS LA CONTINUITAT EN EL CINEMA? CITA EL ELEMENTS QUE LA CONFORMEN
· Es la relació que hi ha entre els distintos planos. Els tipus que hi ha son:
Narrativa, perceptiva, raccord formal, de moviment, d'acció, de direcció, d'il·luminació, de vestuari, d’atrezzo, l’eix.
QUÉ ÉS EL RACCORD?
5. LES TRANSICIONS, QUAN ES FA ÚS DE ELLES?
· Quan volem cambiar d'una escena a un altra.
6. QUÉ ÉS LA EL·LIPSI? TIPUS.
· Aconseguim que,
sense haver de treballar de més, l'espectador no trobe a faltar res, per
la qual cosa la continuïtat narrativa no es trenca i estalviem en
esforços.
7. CAMP I FORA DE CAMP.
· Camp és el que veiem dins del pla, mentre que fora de camp és el que suposem que està ací, però que el pla no mostra.
8. TÈCNIQUES BÀSIQUES DE REALITZACIÓ AUDIOVISUAL
TIPUS I EXEMPLES.
Comentarios